1,1 milliárd dollárral növekedett a Huawei márkaértéke egy év alatt

1,1 milliárd dollárral növekedett a Huawei márkaértéke egy év alatt

A Huawei egyedüli kínai márkaként ismételten felkerült a FORBES legértékesebb brandeket összegző 2018-as (Most Valuable Brands) listájára. Az összeállítás alapján a cég márkaértéke egy év alatt 15 százalékkal emelkedve, 8,4 milliárd dollárra növekedett, ezzel a Huawei a 79. helyre lépett előre a rangsorban.

A Forbes évente összeállítja a Föld 100 legértékesebb márkájának listáját, amelyre több mint 200 internacionális jelöltből választja ki a legjobbakat. A rangsorba, amit idén is technológiai vállalkozások uralnak, újból egyedüli kínai márkaként került be a Huawei. A cég 2017 után idén másodszor megjelenik a listán, amelyen egy év alatt kilenc pozíciót javítva a 79. helyre lépett előre. A Forbes alapján a Huawei márkaértéke a tavalyihoz képest 1,1 milliárd dollárral, 8,4 millárd dollárra növekedett.

A Huawei megőrizte úrias 3. helyét az okostelefon gyártók körében globálisan, a siker mindazonáltal többek közt annak tudható be, hogy az előző évben bemutatott P10 és Mate 10 modellekkel tovább tudott erősödni a felsőkategóriás árucikkek piacán is.

Az IDC 2018. I. negyedéves mondanivalója alapján a Huawei átfogó részesedése az okostelefonok piacán a tavalyi 11,7 százalékhoz képest 13,8 százalékra növekedett, az idén márciusban bemutatott prémium kategóriás készüléksorozata, a P20 sorozat ugyanakkor az összes régebbinél jobb internacionális eladási mutatókat produkált. Az állandó innovációra való törekvés és vásárlói igények örök monitorozása is hozzájárul a sikerhez, a Huawei éves riportja alapján 2017-ben 89,7 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre, ami éves árbevételének közel 14,9 százalékát jelentette.

A vállalatnak nem ez első internacionális elismerése az idén. Februárban a Brand Finance TOP 500 márkaérték szerinti rangsorában a Huawei az úrias 25. helyet érte el, 38 milliárd dolláros eredménnyel.