Bukta Imre legfrissebb munkáiból és korábbi jelentős műveiből is válogat a Kieselbach Galéria Nálunk, vidéken címmel érzékelhető kiállítása.
Bukta Imre az egyik hatalmas jelenkori magyar festő – nyomatékosította a kiállítás megnyitóját megelőző sajtóbeszélgetésen a galéria alapítója, Kieselbach Tamás, hozzátéve: Bukta képes az őt körülvevő magyar valóságból építkezve érzékeny, valódi és világszínvonalú munkákat alkotni.
Mint megjegyezte, az utóbbi idők legátfogóbb Bukta Imre-tárlata – melyhez album is megjelent – az egész életművet áttekinti a kezdetektől a művész legfrissebb munkáiig.
Bukta Imre a Lévai Balázzsal folytatott pódiumbeszélgetés esetén emlékezett, hogy egy Heves megyei kistelepülésen, Mezőszemerén növekedett fel, ezután a szentendrei évek után vissza is költözött szülőfalujába.
„Rájöttem, hogy máshol levegőtlen vagyok, és csak ott találom meg a motívumvilágomat” – gondolt vissza.
Bukta Imre fiatalon hiába jelentkezett a Képzőművészeti Főiskolára, az első rostán „kiszórták”, így saját maga keresett magának mestereket – példaként Bernáth(y) Sándort – és képezte magát könyvekből, miközben ki nem formálta műfajilag rettentően változatos saját világát.
Mint a művész nyomatékosította, a idili vidékábrázolástól folyamatosan viszolygott, mert fontosnak tartja, hogy a nagyvárosban is megmutassa a vidék Magyarországának heterogén arcait: soha nem ítélkezni készül, csaknem az összes munka mögött van egy-egy önálló történet.
Bukta Imre sok műfajban alkot, nemcsak vászonra, hanem például installációkat, objekteket, kollázsokat, videókat is alkot, de rendszeresen részt vesz performance-jellegű akciókban is.
Gyakran egy-egy képen belül is különféle technikát használ. „Simán integrálok egy videóművet mondjuk egy festménybe” – nyilatkozott.
A több mint száz festményt, grafikát, fotográfiát és másfajta műfajú Bukta Imre-művet felvonultató prezentáció február 16-ig megfigyelhető a Kieselbach Galériában.
mti