A BMW Group márciusi értékesítései több régióban is meghaladták a piaci trendeket

A BMW Group márciusi értékesítései több régióban is meghaladták a piaci trendeket

Fennállása korábbi legeredményesebb egyhavi értékesítési mutatójával a vállalatcsoport a prémium szegmens éllovasaként zárta az ez évi esztendő első negyedévét.

2019 márciusában a BMW Group nemzetközileg 263 319 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt biztosított ügyfélkörének, amely az előző esztendő harmadik havi teljesítményéhez viszonyítva 2,8 százalékos növekedést jelent és a müncheni központú vállalatcsoport fennállásának korábbi legeredményesebb egyhavi mutatója. A január és március közt eltelt időszakban a BMW Group nemzetközileg 605 333 darab új gépjárműt árusított, amellyel stabilan tartja eladási növekedését és abszolút 0,1 százalékkal biztos, hogy meg haladja a tavalyi esztendő rekordot jelentő számait.

„Eladási mutatóink maradéktalanul igazolják várakozásainkat, amelyeket a BMW 3-as széria generációváltását és a nagyszámú piacon jelentkező gazdasági nehézségeket szem előtt tartva fogalmaztunk meg” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként 2019. április 1-jétől egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, teljes körű marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Értékesítési hálózatunk idén márciusban rekordot jelentő egyhavi mutatóval zárt. Több kimagasló régióban, ezáltal példaként Kínában és az Egyesült Államokban is a piaci trendek fölött teljesítettünk. Az Egyesült Államokban a BMW a prémium szegmens legkelendőbb márkájaként zárta az ez évi esztendő első negyedévét. A BMW 3-as széria hetedik nemzedéke fölöttébb erős kezdéssel indította pályafutását márciusban, az értékesítési lendület ugyanakkor az jövőbeni hónapokban tovább folytatódik. És a modern 3-as mindössze egyike azon izgalmas innovációinknak, amelyekkel hiszem, hogy még ebben a felettébb kiélezett, erős mezőnyben is hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedést tudunk elérni” – tette hozzá Pieter Nota.

2019 harmadik hónapjában a BMW az egész világon 221 631 darab új modellt forgalmazott, amely 3,7 százalékkal több, mint az előző évben márciusi eredmény. A bajor prémiummárka első negyedéves eladási mutatója ezzel az eggyel korábbi évhez viszonyítva 0,4 százalékkal magasabban, 519 307 darabon zárt. Az év harmadik hónapjában, a modern BMW 3-as széria piaci bevezetésével párhuzamosan a márka legsikeresebb modellje 10,8 százalékkal növelte eladásait, amely az egész világon szám alapján 30 204 darabon állt meg. A BMW X modellcsalád elemei márciusban is megtalálhatók voltak a legkelendőbb négykerekűek közt, a multifunkcionális terepjárók iránt hónapról hónapra intenzívebb ügyfélérdeklődés mutatkozik. A legnagyobb népszerűségnek a BMW X2, a BMW X3 és a BMW X4 örvend, amelyek értékesítésében kétszámjegyű növekedést regisztrált a vállalat.

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeit eközben szintén rendkívüli népszerűség veszi körbe. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt egyre nagyobb ügyfélkereslet mutatkozik, amely az ez évi év első három hónapjában eladott, 16,2 százalékos értékesítési növekedést jelentő, 9 227 darab új modellben is tetten érhető. A 2013-ban bemutatott, mértékadó elektromos gépjármű idén ezzel messze modelltörténete korábbi legsikeresebb első negyedéves értékesítési eredményét könyvelhette el. A BMW Group plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai iránt ugyancsak kimagasló kíváncsiság mutatkozik, amit mi sem igazol jobban, mint hogy a megrendelt BMW 2-es ActiveTourer modellek több mint egynegyede, az újonnan forgalmazott MINI Countryman modellek mindazonáltal közel egyötöde hálózatról tölthető hajtáslánccal talált gazdára. Az elektromos mobilitás egyik piacvezető országának számító Norvégiában eközben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a BMW és a MINI abszolút értékesítéseinek csaknem egyharmadát teszik ki. 2020 végéig a BMW Group tíz mostani vagy frissített, hálózatról tölthető gépjárműről rántja le a leplet, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek összesített portfólióját ugyanakkor 2025-re minimum 25 tagúra bővíti fel. Ebből 12 zéró emisszió mentén váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.

A MINI értékesítési eredménye idén némileg elmaradt a múlt évben márciusi teljesítménytől, a 41 175 darab új gépjármű 2,3 százalékkal múlja alul a 2018 harmadik hónapjában regisztrált számot. Az angol prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 84 820 darabra ugrott, amely 1,8 százalékkal marad el a tavalyi első negyedév eredményétől. Az április 18-25. közt nyitva álló Sanghaji Autószalonon reflektorfénybe gurul a korszerű MINI Clubman, az ez évi esztendő második felében érkező, első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előkészületei ugyanakkor mindeközben tovább folytatódnak.

Miután 2018-ban felállította 115 éves márkatörténete korábbi legeredményesebb eladási mutatóját, a Rolls-Royce 2019 első negyedévében is folytatta értékesítési növekedését. A nagy-britanniai luxusautó-gyártó idén a január és március közt eltelt időszakban nemzetközileg 49,4 százalékkal több, összesen 1 206 darab új modellt adott el, az összes régióban értékesítési gyarapodást könyvelve el. A Rolls-Royce Motor Cars minden modellcsaládját fenntartható ügyfélérdeklődés veszi körbe, a leginkább közkedvelt luxusautónak ugyanakkor még mindig a Phantom számít. Isteni terepjáró képességekkel felvértezett Cullinan iránt rendkívüli kereslet mutatkozik, aminek következtében a kívánt modelleket már fél éves előjegyzéssel regisztrálja a vállalat.

A BMW Motorrad szintén erős rajttal indította a korszerű évet: a január és március közt eltelt időszakban átadott 38 606 darab robogó és motorkerékpár 7,7 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét. Márciusban ez a mutató 18 931 darab kétkerekűn zárt, amely 9,9 százalékos fejlődésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A nagyon sok piacon jelentkező iparági nehézségek ellenére a BMW Group mindhárom főbb értékesítési régiójában növelni tudta eladásait idén márciusban. A vállalatcsoport értékesítései több régióban is meghaladták a piaci trendeket, a BMW példának okáért Kínában 13,1 százalékkal, az Egyesült Államokban ugyanakkor 2,9 százalékkal múlta felül előző évben márciusi értékesítési eredményét. Az Egyesült Államokban a BMW vezeti a prémium szegmens idei eladási tabelláját, az együttes vállalkozásként működtetett kínai BMW Brilliance Automotive ugyanakkor kiváltképp erős első negyedéves eladási mutatóval zárt. Az internacionális piaci stádiumok és az értékesítést hátráltató tényezők ellenére a BMW Group még mindig növekvő eladási mennyiséget és egyre sokrétűbb ügyfélérdeklődést irányoz elő az év hátralévő részére. A vállalatcsoport eközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési volumen elé helyezi.