Mindössze egy-két héttel a modern BMW X1 piaci bevezetése után, 2022 novemberében a kompakt Sports Activity Vehicle (SAV) modell tisztán elektromos meghajtású variánsa is megérkezik az utakra. A BMW iX1 xDrive30 mellett (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 19,0 kWh/ 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a modern BMW X1 két plug-in hibrid modellje és újabb két, belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozata is világpremierjét ünnepli.
2022 őszén a BMW új motorokkal és nagyszámú új extrafelszereltségi opcióval fokozza tovább megannyi modellsorozata varázsát és hatékonyságát. A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 2-es Active Tourer palettáján új belépő szintű modell mutatkozik be, a BMW 1-es széria és a BMW 2-es Gran Coupé részére innovációs csomag érkezik, míg a vezetés élményét, a menetkomfortot és az utazás biztonságát számtalan digitális újítás emeli új szintre.
BMW X1 és BMW iX1: következetes elektrifikáció új aspektusból
A BMW iX1 xDrive30 a bajor prémiummárka első olyan modellje a prémium kompakt szegmensben, amely az összkerékhajtást zéró emisszióval párosítja. A nóvummal a BMW Group következetesen folytatja tovább az elektromos mobilitás népszerűsítését és teszi széles célcsoportok részére elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét. A modell első és hátsó tengelyén egy-egy integrált elektromos motor dolgozik, 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel (az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő szerepkörnek hála) és 494 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékkal. A BMW iX1 xDrive30 modell 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, míg egyetlen feltöltéssel 396 – 440 kilométer (WLTP) megtételére képes.
Az elektromos mobilitás következetes népszerűsítését a BMW X1 két plug-in hibrid modellje is elősegíti: a BMW X1 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 14,7 – 16,9 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 16 – 23 gramm / km) és a BMW X1 xDrive25e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 14,6 – 16,8 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 15 – 22 gramm / km). A hálózatról tölthető újdonságok mellett újabb két új modellváltozat is reflektorfénybe gurul, úgyszintén 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt belsőégésű erőforrással.
A modern BMW X1 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáiban egy hátsó tengelyt hajtó elektromos motor és egy háromhengeres benzinmotor üzemel egyesült erővel, utóbbi egy duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltón át gondoskodik az első kerekek meghajtásáról. A mérnökök az ötödik generációs, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorokat laposan elrendezve építették be a modellek padlólemezébe. Az energiatároló egységek 14,2 kWh energiasűrűsége, az tökéletesített hatékonyságú, nagy tudású energiamenedzsment és az adaptív energia-visszatáplálás a BMW X1 xDrive30e modell tekintetében együttesen 76 – 88 kilométer (WLTP), a BMW X1 xDrive25e modell tekintetében ugyanakkor 77 – 92 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot garantál.
A korszerű BMW X1 xDrive30e hajtáslánc-technológiájának maximális rendszerteljesítménye 240 kW / 326 lóerő, amit a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű kapacitás és a 130 kW / 177 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. Az erősebb plug-in hibrid modell ezáltal 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A korszerű BMW X1 xDrive25e maximális rendszerteljesítménye 180 kW / 245 lóerő, amit a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű kapacitás és a 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. A modell ezzel 6,8 szekundum alatt tudja le a nulla-százas sprintet.
Az elektrifikáció a modern BMW X1 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 149 gramm / km) és a modern BMW X1 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 127 – 142 gramm / km) belsőégésű erőforrásainak hatékonyságát és sportos kvalitásait is új dimenzióba emeli. Az újdonságok 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiájának része egy elektromos motor, amit a mérnökök a duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltóba építettek be. Indításkor az elektromos motor indítógenerátorként működik, intenzívebb terhelésnél mindazonáltal besegít a belsőégésű erőforrásnak. A BMW X1 sDrive20i tekintetében ez utóbbi egy háromhengeres benzinmotor, amellyel a rendszer 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes (a 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményű benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködésének betudhatóan). Ehhez 280 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul, amit a 240 Nm csúcs forgatónyomatékú belsőégésű kapacitás és az 55 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor kettőse állít elő. A modell ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A BMW X1 xDrive20d négyhengeres dízelmotorja és mild-hibrid technológiája 120 kW / 163 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki (a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményű dízelmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködésének hála), amelyhez 400 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul (amit a 360 Nm csúcs forgatónyomatékú belsőégésű kapacitás és az 55 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor kettőse állít elő). A BMW X1 xDrive20d 8,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
BMW i4 eDrive35: új belépő szintű modell a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé palettáján
2022 novemberében a BMW i4 portfóliója is új taggal bővül. A BMW i4 eDrive35 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 15,8 – 18,7 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé új belépő szintű modelljeként mutatkozik be a prémium középkategóriában. A BMW i4 harmadik modellváltozatában szintén az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motorral. A BMW i4 eDrive35 ezáltal kereken 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A valós helyzetek közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, mindenre kiterjedő szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján a BMW i4 eDrive35 a nagyfeszültségű áramforrás egyetlen feltöltésével 483 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással. A modell prémium minőségű alapfelszereltségét például a BMW 8.0 operációs rendszer alapjaira épülő, legújabb BMW iDrive járművezérlő modern műszaki megoldás, a BMW Ívelt Monitor és a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés is színesíti.
A BMW 2-es Active Tourer portfólióján is új belépő szintű modell mutatkozik be: a BMW 216i Active Tourer
2022 őszén a BMW 2-es Active Tourer palettáján is új belépő szintű modell mutatkozik be. A modern BMW 216i Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 6,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 140 – 152 gramm / km) a multifunkcionális modell vezetési élményének és végtelen funkcionalitásának kiváltképp gazdaságos formáját biztosítsa. Motorházteteje alatt egy 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor dolgozik 90 kW / 122 lóerő maximális teljesítménnyel és 230 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A motor erejét már alapfelszereltségként egy duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekekhez. A korszerű BMW 216i Active Tourer 10,3 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet.
Innovációs csomag a BMW 1-es széria és a BMW 2-es Gran Coupé részére, új előválasztó kar a BMW iX3 utasterében
Hogy megkönnyítse fogyasztói részére a korszerű modellek személyre szabását, a BMW típus-specifikus csomagokba rendezve nyújtsa fel a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető legvonzóbb tételeket. 2022 novemberétől így a BMW 1-es széria és a BMW 2-es Gran Coupé palettáján innovációs csomag válik elérhetővé, amely nem kizárólagosan a vezetés élményét, de az utazás kényelmét és biztonságát is fokozza.
Az innovációs csomag Digital Key okoskulcsot és üdvözlőfényt is magába foglaló Comfort Access szerepkört, belső és külső visszapillantó-csomagot, duplazónás automata légkondicionálót és elektromos ülésállítást (a vezetőoldalon memóriafunkcióval) nyújt. Az úttest megfelelő megvilágításáról LED-technológiás adaptív első fényszórók és távolságifény-asszisztens gondoskodik. A csomag része amellett a BMW Head-Up monitor és a vezeték nélküli okostelefon-töltés is.
A BMW iX3 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) utasterében ugyancsak kardinális változtatást hajt végre a cég. A prémium középkategória tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének középkonzolján 2023 januárjától újratervezett előválasztó karral találkozhatnak az ügyfelek. Mindez azt jelenti, hogy a bajor prémiummárka új, egyszerű utastéri formanyelvének eme impozáns részlete a BMW iX3 modellben is elérhetővé válik.
A BMW M Laptimer szerepkör a BMW 7.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW modellekben is elérhetővé válik
A BMW M Laptimer funkcióval mérhetővé válik a teljesítmény. A szerepkör Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is elérhetővé válik, jó néhány BMW és BMW M modellhez. A BMW M Laptimer szerepkör a versenypályás autózások rögzítését kínálja, feltüntetve a megtett körök egész hosszát és idejét, a körök számát, a leggyorsabb köridőt és a kiautózott legnagyobb sebességet. A rendszer a GPS koordináták alapján képes felismerni a versenypálya rajt- és célvonalát. A szerepkör minden olyan versenypályán hasznavehető, amely legalább 1, de mindössze 37 kilométer hosszú.
A BMW M Laptimer szerepkör már azon BMW modellekben szintén rendelkezésre áll, amelyek BMW 7.0 operációs rendszert futtatnak és BMW Connected Professional csomaggal lettek felszerelve. A BMW M3 és a BMW M4 tekintetében a BMW M Laptimer alkalmazás az extrafelszereltség részeként megrendelhető M Drive Professional opció része. Az időmérés aktiválásakor a modell digitális műszeregységén egy ikon ugrik fel, amely az aktuális és a legutóbbi köridőt nemkülönben mutatja. Sőt mi több, az aktuális köridőt és a leggyorsabb körhöz viszonyított eltérést a BMW Head-Up megjelenítő is tudja visszaadni, míg a modern műszaki megoldás megszakítás nélkül rögzíti az autózást.
Újítások a BMW Digital Key és a BMW Digital Key Plus okoskulcsok területén
A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key és BMW Digital Key Plus okoskulcsok mostantól e-mailben vagy üzenetküldő alkalmazáson át is megoszthatók lesznek, az iOS és Android operációs rendszereket futtató tárgyak közt is. A BMW Digital Key Plus okoskulcs eddig mindössze Apple iPhone okostelefonnal volt hasznosítható: a forradalmi megoldás a biztonságos használatra tervezett ultraszélessávú technológiának (UWB – Ultra-Wideband) hála biztosítja, hogy a BMW használóinak okostelefonja közeledéskor automatán kinyissa, távozáskor ugyanakkor automatikusa lezárja a BMW iX és a BMW 2-es Active Tourer központi zárját. Mindezt úgy, hogy a szerkezet végig a bajor prémiummárka partnerének zsebében lapul. 2022 decemberétől eme komfortos szerepkör azon Android okostelefonokkal is elérhetővé válik, amelyek rendelkeznek testhezálló UWB chippel és alkalmasak a BMW Digital Key Plus (kezdetben Google Képpont Pro) futtatására.
A 2022 novemberétől készített BMW modellek tekintetében a BMW Digital Key Plus okoskulcs újabb funkciókra is képes lesz – az UWB korszerű műszaki megoldásnak betudhatóan, a My BMW okostelefon-alkalmazáson át (mindössze iOS 16 operációs rendszer futtató Apple iPhone okostelefonokkal). A korszerű funkciók a My BMW okostelefon-alkalmazáson át válnak elérhetővé, amint a bajor prémiumgyártó kuncsaftja a gépjármű csaknem 6 méteres körzetébe ér. Ilyen például a fizikai kulcs nyitó/záró gombjainak hosszan nyomott funkciójára hasonlító, kényelem nyitó/záró szerepkör, sőt még a légrugós felfüggesztéssel szerelt modellek hasmagasság-állítása. A BMW 7-es széria tekintetében a My BMW okostelefon-alkalmazáson át a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető, automata ajtóműködtetés is vezérelhetővé válik – ahogy a BMW 8.0 operációs rendszert futtató, Parking Assistant Professional parkolóasszisztenssel felszerelt modellek tekintetében a távirányítású parkolás (Remote Control Parking) is.
Folytonos gumiabroncsnyomás-ellenőrzés a My BMW okostelefon-alkalmazáson át, ráadásul új Digital Art Mode művészi profil a BMW 7-es széria, a BMW iX, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X1 modellváltozataiban
A gumiabroncsok állapotát ellenőrző digitális rendszer – amely már a legtöbb BMW modell tekintetében az alapfelszereltség része – 2022 novemberében új funkcióval bővül. A következő években a modern műszaki megoldás megszakítás nélkül ellenőrizni fogja a gumiabroncsok nyomását. Ha példának okáért a leparkolt gépkocsi egyik kerekénél nyomáscsökkenést érzékel, a My BMW okostelefon-alkalmazás erről szóló értesítést küld a bajor prémiummárka kuncsaftének. Untalan gumiabroncsnyomás-ellenőrzés a BMW 1-es széria, a BMW 2-es Coupé, a BMW 2-es Gran Coupé, a BMW 3-as széria, a BMW 4-es széria, a BMW 7-es széria és a BMW X7 modellváltozataihoz válik elérhetővé.
A BMW 7-es széria, a BMW iX, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X1 modellváltozatai által kínált vezetési élményt – amelyek a My Modes működési üzemmódoknak hála részletekbe menően személyre szabhatók – 2022 novemberétől egy zseniális művészi benyomás helyezi új dimenzióba. A modern Digital Art Mode művészi profil első alkalommal válik elérhetővé: a Cao Fei kínai multimédia-művész által megálmodott „Quantum Garden” exkluzív digitális alkotás a modellváltozatok kijelzőin köszönhet vissza.
Új funkciók a My BMW okostelefon-alkalmazásban
A legkorszerűbb frissítéssel a My BMW okostelefon-alkalmazás funkcióinak sora is tovább bővül, a bajor prémiummárka kuncsaftjainak újabb és újabb felhasználói opciókat kínálva. Bemutatkozik például a First Mile szerepkör, amely az okostelefon kijelzőjén mutatja meg a leparkolt gépkocsihoz vezető utat. Az elkövetkezendő időszakokban az alkalmazás az okostelefonban raktározott kontaktok megjelenítésére is képes lesz, értékeléseket és fényképeket mutat ezután a kiválasztott látványosságokról, és jó néhány helyszínen önvezérelten felkínálja ezt követően a parkolási díj rendezésének lehetőségét. 2022 őszétől a My BMW okostelefon-alkalmazás a járműtöltési szabálytalanságok specifikus információit is képes lesz megosztani a hálózatról tölthető modellek vezetőivel, míg az elektromos mobilitás körébe tervezett jellegzetes funkciók gond nélkül, már az alkalmazás főmenüjében elérhetővé válnak.
A korszerű „My Trips” szerepkör az utazások adatait jeleníti meg a My BMW okostelefon-alkalmazásban. Kilistázza példának okáért a megtett távolság olyan információit, mint az átlagos sebesség, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. A modern műszaki megoldás a hálózatról tölthető modellek vezetőivel az emisszió nélkül megtett útarány információit is megosztja.
A My BMW okostelefon-alkalmazás felhasználói felületének menürendszerét szintén frissítették a készítők. A modern műszaki megoldás már azt is képes feltüntetni a csatlakoztatott BMW modell képén, ha a bajor prémiummárka partnere az alkalmazáson át aktiválta a légkondicionáló berendezést. A „Contact us” menüpontban eközben az ügyfélszolgálat információi is megtalálhatók.