Egy konferencián mutatta be 2025-ig tartó ütemtervét a Seat, amelyen a Seat piacainak 550 különböző vezetője és igazgatója előtt a Seat igazgató tanácsának elnöke, Dr. Francisco Javier García Sanz és a Seat végrehajtó bizottságának elnöke, Luca de Meo jelentették be a vállalat következő tíz évre vonatkozó, a fenntartható nyereségességet célzó stratégiáját. A három pillér, amelyre a Seat ebben az időszakban koncentrál majd: nagy haszonkulcsú modellek fejlesztése a növekvő szegmensek számára a Leon sikeres receptjét alkalmazva, az ügyfél-elégedettség előtérbe helyezése, valamint az autóipar legvonzóbb munkaadójává válni Spanyolországban.
A prezentáció során Dr. Francisco Javier García Sanz megerősítette a Volkswagen Csoport elkötelezettségét a Seat márka mellett: „Most itt az ideje annak, hogy az elmúlt hetek híreitől függetlenül közép- és hosszú távra tekintsünk előre. A Volkswagen-csoport teljes bizalmát bírja jövőbeli tervünk, amely tökéletesen illeszkedik a stratégiájukba. A következő két évre bejelentett modelljeink a terveknek megfelelően kerülnek majd piacra, és hozzájárulnak majd a Seat fenntartható növekedéséhez. Ráadásul ezek csupán az első lépését jelentik ennek a stratégiának.”
Hasonlóképpen Luca de Meo – aki ezen a napon váltotta Jürgen Stackmannt a Seat élén – is kiemelte a munkatársak hozzájárulásának szerepét a márka elmúlt években elért eredményeiben: „Szeretném elismerni azt az erőfeszítést és elkötelezettséget, amelyet a Seat munkatársai az elmúlt néhány évben nyújtottak és tanúsítottak. A mai nappal kezdve én is ugyanezzel a szenvedéllyel és elhivatottsággal csatlakozom a Seat márkához. A Seat márka rendelkezik a kiemelkedő minőségű járművek tervezéséhez és gyártásához szükséges potenciállal. Következetesen tevékenykedünk, szenvedélyesek, gyorsak, rugalmasak vagyunk és a megfelelő technológiával bírunk. Meggyőződésem, hogy a ma bemutatott stratégia nagy sikert eredményez majd.”
Felkészülés az új platformra
A találkozón a cég vezetősége a LEAP elnevezésű hatékonysági programot is bejelentette, amelyet a következő két évben vezetnek be, és a vállalat beruházási stratégiáját védi a termékkínálat megújítása és a márka további erősítése érdekében. Ezt szem előtt tartva a Seat megkezdi azokat a beruházásokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a martorelli gyár egyes gyártósorát (ahol jelenleg az Ibiza család készül) egy új platformhoz adaptálják. A karosszéria üzemben december vége és január közepe között folynak majd a munkák, amelyek az 1-es gyártósoron kiesésekhez vezetnek, és ennek kapcsán száz ideiglenesen oda helyezett munkatárs szerződését nem hosszabbítja meg a gyár. Ez a szám hozzájön ahhoz a száz munkáshoz, akiket múlt nyáron vettek fel a Q3 sorra a nyári szabadságok idejére helyettesíteni, s akiknek idén év végén lejár a szerződésük.
A vállalat négy új modell bemutatását tervezi a következő két évben, ezek közül az első, egy kompakt szabadidő-autó 2016 első felében várható, s a márka debütálását jelenti majd ebben a kategóriában.
A program, amely várhatóan körülbelül 100 millió euró költségmegtakarítást eredményez majd évente, egyúttal azt is lehetővé teszi, hogy a cég karcsúsítsa folyamatait, kiküszöböljön minden olyan kiadást, amely nem tartozik a cég alaptevékenységéhez és az értéket létrehozó tevékenységekre koncentrálhasson. A hatékonysági program eredményességének fő mérőiként többek között a vállalat költségstruktúrájának javulása, a logisztika, a gyártás és az adminisztrációs folyamatok felülvizsgálata, valamint az energiafelhasználás csökkentése szolgálnak majd. Ezen kívül a terv a kiszervezett szolgáltatások, a szponzoráció, az utazások és a rendezvények költségeinek áttekintését is tartalmazza – anélkül, hogy ez hatással lenne az új termékekhez kapcsolódó kiadásokra.