Csökken a Nissan tömege 2016-ban

Csökken a Nissan tömege 2016-ban

Sokan már rég megfeledkeztek újévi fogadalomukról, a Nissan azonban egész 2016-ban és a soros években szintén azon dolgozik majd, hogy fogadalmának megfelelően személyautói „leadják a felesleges kilókat”.

Az intézmény „Lightweight Programme” nevű kezdeményezésének célja egy olyan úttörő anyagszerkezet prototípusának előállítása, amely a jövő járműveinek padlólemezeként szolgálhat ezt követően.

Egyesült királyságbeli ellátási láncával szorosan összefogva a Nissan a motorsport és a repülés, sőt az űrrepülés során felhasznált anyagokból és technológiákból merít ihletet.

David Moss, az NTCE járműtervezési és -fejlesztési alelnöke a következőket mondta: „A további 12 hónapban a Nissan a fogadalmak helyett valódi forradalmat indít el, és ’Az újítás élménye’ még izgalmasabb lesz. E program újabb tanúbizonysága vállalatunk elkötelezettségének, hogy a holnap autóit hozza el a ma ügyfeleinek.”

Ezután hangoztatta még: „Azért indítottuk prototípusprogramunkat az Egyesült Királyság más kutatóintézeteivel és gyártóival összefogva, mert tudjuk, hogy a jövő autóinak könnyebbnek, erősebbnek és hatékonyabbnak kell lenniük. A program célja egy olyan gyártási eljárás megalkotása, amely forradalmasítja az iparágat.”

A „Lightweighting Programme” mellett a Nissan kiterjedt súlycsökkentési programot szintén indított, aminek eredményeképp a korszerű X-Trail modell súlya 90 kg-mal, a modern Qashqai súlya ugyanakkor 40 kg-mal csökkent. A program keretében a Nissan mérnökei könnyebb és erősebb anyagokat használnak fel az autók gyártásához, melyek továbbra ugyancsak lehetővé teszik az extra felszereltség beépítését.

A Nissan „Lightweighting Programme” keretében tett erőfeszítései javítják a teljesítményt, csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, emellett ellensúlyozzák a járművekbe épített egyre több és több korszerű technológia súlynövelő hatását. A készülő prototípussal a modern alkatrészek használhatóságát tesztelik.

A munkát a Nissan az autógyártók és kutatóintézetek – példának okáért a Sigmatex és az Axillium Research – alkotta LX konzorcium résztvevőjeként végzi. A konzorcium célja, hogy az egyesült királyságbeli ellátási lánc képes legyen kompozit alkatrészek előállítására.

Az LX programot az Egyesült Királyság kormánya által életre hívott Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative nevű alapból finanszírozzák. Az alappal a kormányzat célja az Egyesült Királyság meglévő ellátási láncainak bővítése és világszínvonalúra fejlesztése.