A negyedik nemzedékébe lépő SAV (Sports Activity Vehicle) modell prototípusait a Föld legváltozatosabb terepein és szélsőséges éghajlaton tesztelik a mérnökök.
A korszerű BMW X5 egyik nap az északi sarkkör mentén, másnap ugyanakkor már a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgring aszfaltcsíkján tanúsítja tehetségét. A bajor prémiumgyártó új SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének előszériás példányait szokatlanul intenzív, jócskán összetett és példátlanul megterhelő tesztelési programsorozatnak vetik alá a márka fejlesztőmérnökei, hogy a szegmens megalapítójának negyedik nemzedéke megbízhatóság, teljesítmény és sokoldalúság kapcsán is tovább írja a modell mesés sikertörténetét. A korszerű BMW X5 prototípusainak a bolygó minden éghajlati övében és terepén helyt kell állniuk, mindent összevetve minden szenzor, mérnök és tesztpilóta figyelme a korszerű tervezésű kerékfelfüggesztési modern műszaki megoldás tökéletesítésére összpontosítja a figyelmet.
Miként a BMW első összkerékhajtású modellje már a kanyargós országutak és a végtelenbe nyúló autópályák első méterein lebilincselte a vezetés szerelmeseit, a BMW X5 első nemzedéke úgy hívta életre most már közel két évtizede a teljesen új SAV (Sports Activity Vehicle) járműkategóriát. A sorozatgyártás előtt álló negyedik generáció az összes régebbinél erőteljesebb hangsúlyt fektet a modell átfogó sokoldalúságára, ahol a BMW X modellcsaládban első ízben bemutatkozó és a kategóriában gyakorlatilag zseniális kerékfelfüggesztési- és futómű-technológia főszerepet játszik. A modern BMW X5 modern „offroad” csomagja példaként a legmagasabb szintű közúti menetkomfort és a járatlan utakhoz gombnyomásra alkalmazkodó járműbeállítás csodálatos kombinációjával kecsegtet. Legyen szó akár hóról, homokról, sziklás talajról vagy murváról, a modern BMW X5 minden egyes felületre fergeteges hajtáslánc- és futómű-beállításokat szolgáltat.
A negyedik nemzedékébe található SAV (Sports Activity Vehicle) modell prototípusai az északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környékén, Dél-Afrika kavicsos útjain és az Egyesült Államok sivatagjaiban is alátámasztják gyorsulási, irányíthatósági és fékezési kiválóságukat, a fagyos hidegben és a perzselő forróságban szintúgy. A korszerű BMW X5-nek az extrém száraz hegyi szakaszokkal, a trópusi páratartalommal és a sáros vízátfolyásokkal is meg kell küzdenie, miután a modell felülmúlhatatlan karakterét a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában, az egyesült államokbeli Talladega település nagysebességű versenypályáján és a németországi Nürburgring aszfaltcsíkján is vallatóra fogták már a tervezőmérnökök. A hónapok óta tartó, most is zajló tesztelés alatt felhalmozott információk feltétlenül igazolják, hogy a modern BMW X5 agilitás, precizitás, használhatóság és menetkomfort szempontjából a lehető legmagasabb szintű elvárásoknak is maradéktalanul megfelel, mindenekelőtt a BMW M Professional adaptív futómű és a első alkalommal elérhető aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) innovációjának hála.