A több mint egymilliárd dollár befektetésével rendszerbe állított üzem az modernizált digitalizációs modern műszaki megoldások és a hosszú távon fenntartható működés területén is új mércét állít fel.
A mexikói kormány és a BMW Group magas szintű képviselői ma hivatalosan is megnyitották San Luis Potosí településében a müncheni központú vállalatcsoport Mexikóban rendszerbe álló, új autógyártó létesítményét.
„A San Luis Potosí településében beindított üzem a BMW Group internacionális gyártási hálózatának fölöttébb meghatározó pilléreként kezdi meg üzemelését. Célunk, hogy tömegtermelési és értékesítési tevékenységeinket az egész világon egyensúlyba hozzuk, míg releváns, örökösen fejlődő piacainkon tovább kívánjuk erősíteni jelenlétünket. Mexikó figyelemre méltó mértékben növeli ezt követően az amerikai régióban felépített gyártási rugalmasságunkat, a korszerű BMW 3-as limuzin helyben készülő modelljeit ugyanakkor a Föld minden tájára exportáljuk” – nyilatkozott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja a június 6-i megnyitó ceremónián.
A müncheni központú vállalatcsoport több mint egymilliárd dollárt fektetett be a modern üzem felépítésébe. A létesítmény első körben 2 500 mesternek ad munkát és egész kapacitás mellett minden évben 175 000 darab új gépjármű gyártására tud.
San Luis Potosí településében a BMW legsikeresebb modellsorozata készül ezután: a korszerű BMW 3-as limuzin. A vállalatcsoport már több mint száz éve íródó története esetén a mesés típus a márka központi modelljévé érett, a dinamikus menetteljesítmény, a hatékonyság és a kialakítás kapcsán ugyancsak kategóriaetalon mércét állítva riválisai elé.
A mexikói létesítmény megnyitó ceremóniáján Dr. Alfonso Romo Garza, a mexikói kormány elnökségi irodájának vezetője, Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója, Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja, Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja, azonkívül Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítói hálózatért felelős tagja is részt vett.
„A BMW Group San Luis Potosí településében rendszerbe álló, új gyárának szilárd kiindulópontját magasan kvalifikált munkatársaink adják, akik garantálják prémium kategóriás termékeink roppant módon magas minőségét. Duális szakmai képzési rendszerünk már negyedik generációját éli” – mondta Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja.
A duális szakmai képzési rendszerbe bekerülő munkatársak és gyakornokok a modern üzem modernizált nevelési centrumában sajátíthatják el a BMW Group legújabb gyártási technológiáinak folyamatait. A képzés nem kizárólagosan a szakmai tudás fejlesztésére, de a motivációra, az elköteleződés fokozására és a csapatszellem kialakítására is figyelmet szentel.
Az üzemben négy technikaképzési labor üzemel, amelyekben egyidejűleg 250 hallgató tanulhatja ki a legkorszerűbb fortélyokat.
„Mexikóban felettébb erős beszállítói hálózatra támaszkodhatunk, tudniillik már több mint tíz éve vásárolunk a régióból kiváló színvonalú, technológiailag kifinomult, továbbfejlesztett termékeket. A BMW Group az összes gépkocsijában biztos, hogy legalább egy olyan alkatrész dolgozik, amely a kétszázhúsz mexikói beszállítónk egyikétől származik. A korszerű üzem óriási előnyt kovácsolhat a rövid beszerzési utakból és az ebből eredő gyártási rugalmasságból” – nyilatkozta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítói hálózatért felelős tagja.
A BMW Group 2008 óta működtet saját beszerzés-koordináló irodát Mexikóban. 2017-ben az iroda Mexikóvárosból San Luis Potosí-ba költözött, ahol ebben a pillanatban 105 embernek ad munkát. A vállalatcsoport mexikói beszerzéseinek összköltsége a tavalyi évben a 2,5 milliárd dollárt is meghaladta.
Rugalmasság, digitalizáció és hosszú távú fenntarthatóság
„A korszerű gyárat a kezdetektől úgy terveztük meg, hogy sebesen és rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a jövőbeni modellváltozatokhoz és gyártási mennyiségekhez. A létesítményben az modernizált 4.0 gyártási modern műszaki megoldás dolgozik, új automatizálási megoldásokkal és korszerű támogató rendszerekkel. A fenntarthatóság szintén meghatározó kitétel volt, már a legelején – és mára már e téren is új mércét állítottunk fel” – mondta Hermann Bohrer, a mexikói üzem igazgatója.
Az modernizált 4.0 gyártási modern műszaki megoldás
A BMW Group a mexikói létesítmény felépítésekor és berendezésekor is háromdimenziós tervezési modern műszaki megoldást alkalmazott. Az építők a munkálatok az összes fázisában olyan jelentős információkat digitalizáltak, mint a precíz elhelyezkedés, a méretek és a teljesítési határidők. A vállalatcsoport itt alkalmazta első alkalommal a digitális háromdimenziós szkennelés technológiáját, a legkorszerűbb újítások egyesítésével ugyanakkor olyan valós idejű, gazdaságos szerkezetelemzési modell állt össze, amelyek a tervezési és az építési fázisok alatt mindvégig szűnni nem akaró megbízhatóságról biztosították a vállalatot.
A BMW Group új gyára az nagy tudású karbantartás tekintetében is úttörőnek számít. A vállalatcsoport itt alkalmazza első alkalommal az Nagy tudású Karbantartási Asszisztens Szoftvert (Smart Maintenance Assistant Software), amely proaktív számításokkal, idejekorán betervezi az egyes berendezések karbantartási munkálatait és ezzel a gyártás hatékonyságát is fokozza. A modern műszaki megoldás nem egy előre beprogramozott szisztéma alapján, hanem az egyes berendezések tényleges használatelemzése alapján dolgozza ki a karbantartási menetrendet, amelyről a munkatársak minden jelentős információt táblagépeken és okostelefonokon követhetnek nyomon.
Az továbbfejlesztett 4.0 gyártási modern műszaki megoldás az összeszerelési folyamatokat is leegyszerűsíti, legtöbbször okos kijelzőkkel helyettesítve a papír alapú leírásokat. A munkatársaknak munkafázisonként két-két monitor szolgáltatja az összeszereléshez elengedhetetlen releváns információkat, amelyek a múltban még mindössze papír alapon voltak elérhetők. A BMW Group a mexikói létesítményben integrálta első alkalommal összeszerelési folyamatba az továbbfejlesztett 4.0 gyártási modern műszaki megoldást.
Az erőforrások összeszerelését megelőző, előkészítő fázisban robotok és munkatársak vállvetve dolgoznak közösen, egymás tevékenységét támogatva. A robotok a nehéz fizikai munkát, miközben a munkatársak a kézügyességet igénylő, apróbb összeszerelési feladatokat végzik.
Modern fenntarthatósági mérce
A San Luis Potosí településében funkcionáló létesítmény már az első egész termelési évtől kezdve a BMW Group internacionális gyártási hálózatának legjobb erőforrás-hatékony üzeme lesz.
A leglényegesebb szempont a víz megfelelő felhasználása volt: a BMW Group internacionális gyártási hálózatában készülő gépjárműk közül a legkevesebb vizet a mexikói gyárban napvilágot látó modellek előállítása igényli, mivelhogy a korszerű üzem karosszériafényező üzeme is vízveszteség nélkül üzemel. A fényezéshez elengedhetetlen vízmennyiséget a létesítmény megszakítás nélkül újratermelt és újra felhasznált vízből nyeri ki.
A megújuló erőforrások átfogó alkalmazásának betudhatóan a mexikói üzem a következő években százszázalékosan károsanyag-kibocsátástól mentesen, tiszta elektromossággal funkcionál ezt követően. Az üzem a több mint 70 000 négyzetméternyi szektorban felállított napelemrendszerből nyeri ki a működéséhez létfontosságú energia nagy részét.
Tömegtermelés a Föld minden tájára
A mexikói létesítmény rendszerbe állításával harmincegy tagúra nő a BMW Group internacionális gyártási hálózata, amely a vállalatcsoport „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának megfelelően biztosítja az internacionális termelési hálózat rugalmasságát és hatékonyságát, egyensúlyba állítva az európai, ázsiai és amerikai értékteremtést.
A San Luis Potosí településében beindított üzemmel újabb szintre lép a vállalatcsoport növekedési stratégiája. Mexikó Kanadával és az Egyesült Államokkal egyesült erővel az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA – North American Free Trade Agreement) tagja, azonkívül az Európai Unió tagállamaival és a dél-amerikai piacokkal is szabadkereskedelmi kapcsolatot ápol, amelyek nagymértékben könnyítik a beszállítói hálózat és az újautó-export üzemelését.
Rendkívüli értékesítési mutatóival a NAFTA régió kulcsfontosságú piac a BMW Group részére. A vállalatcsoport huszonöt évvel ezelőtt állította rendszerbe az egyesült államokbeli Spartanburg településében funkcionáló üzemét, amelybe akkortól fogva közel kilencmilliárd dollárt invesztált. 2021-ig a BMW Group újabb 600 millió dollárt fektet be a létesítménybe, hogy felkészítse a gyártósorokat a jövő BMW X modelljeire. A spartanburgi gyárban ma hozzávetőlegesen 11 000 ember dolgozik és a tengerentúlon újabb csaknem 70 000 embernek ad közvetlenül és közvetetten munkát.
A BMW Group Mexikóban
A BMW Group Mexikóban funkcionáló értékesítési leányvállalata idén ünnepli fennállása huszonötödik évfordulóját. A divízió nem kizárólagosan a mexikói értékesítésekért, de a huszonnyolc országot lefedő, egész latin-amerikai régió eladásaiért is felelős. Permanens fejlődésével Mexikó a térség legnélkülözhetetlenebb piaca a müncheni központú vállalatcsoport részére. 2018-ban a BMW Group összesen 25 090 darab új gépkocsit (18 501 darab BMW-t és 6 589 darab MINI-t) forgalmazott Mexikóban, amely az előző esztendő teljesítményéhez viszonyítva több mint 13 százalékos növekedés.