Nyolc verseny, nyolc győztes és a bajnoki címért folyó küzdelem még folyamatosan teljesen nyitott: a Formula E széria ötödik szezonja bővelkedik drámában.
„Újra és újra lenyűgöz, milyen komoly versenyt hoz ez a szezon, milyen nehéz a dobogón végezni és mennyi csapatnak és pilótának van még valós esélye a végső győzelemre.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető, aki – Lucas di Grassihoz hasonlóan – a nagyhercegség területén él és minden nap szemmel követheti az ideiglenes pálya megvalósításának folyamatát. „Jó látni, hogy fokozódik az izgalom a településben. Még a helyi iskolákat is bevonják, mindent összevetve a jövő nemzedéke is megismerkedhet a Formula E sorozattal.” McNish úgy véli, hogy az időmérőnek itt előtérbe állított jelentősége lesz.
A monacói verseny -a nagy tradíciókkal bíró Grand Prix versennyel váltásban – kétévente megjelenik a versenynaptárban. A Formula E széria első és harmadik szezonjához hasonlóan most is a Forma-1 versenypálya rövidített változatán zajlik a küzdelem, amelyből kimarad a kaszinónál van kanyar és az alagút is. E helyett az első kanyar, a Sainte Dévote után a pálya a kikötő felé kanyarodik és egy hajtűkanyarral visszatér a népszerű, luxus yachtok mellett elhaladó vonalvezetéshez. 1,765 kilométeres hosszával ez a legrövidebb pálya a Formula E széria naptárában.
Mindkét korábbi futamon Lucas di Grassi másodikként állhatott dobogóra, vagy még pontosabban, a királyi páholy emelvényére. Valószínűleg köze van ennek a hazai pálya előnyéhez, merthogy a brazil versenyző otthona és a gépkocsijának a boxutcában elfoglalt helye mindössze 350 méter távolságra van egymástól. Di Grassi a nagyhercegségben és feleségével Biancával és fiúkkal, Leonardoval. „Nem ez az egyetlen ok, amely a monacói pálya rendkívüli varázsát adja.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „A kikötőnél látható új box létesítmények, a pálya, amely a hétköznapi életem részét képező helyek mentén halad és a rengeteget barátom teszi különlegessé ezt a versenyt számomra.” A brazil pilóta egyértelmű célokkal vág neki a futamnak: „A bajnokság teljesen nyitott. A Párizsban szerzett negyedik helyemmel jó pozícióból támadhatom az élen állókat. Megvan a monacói győzelemhez létfontosságú csapat és gépkocsi.”
Csapattársa, Daniel Abt a francia fővárosban ünnepelte a szezon második dobogós helyezését, mindent összevetve ő is minimális hátrányból vághat neki a folytatásnak. „Szeretném ezt a lendületet tovább vinni Párizsból Monacóba és egy hibátlan versenynapot teljesíteni. Kétségkívül a győzelemre törekszem.” – nyilatkozta Daniel Abt, aki a Fomula E széria előtt már a GP2 és GP3 sorozatokkal versenyzett és dobogón is állhatott Monacóban. „Monaco számomra a versenynaptár egyik csúcspontja. Imádom a pályát és a verseny rendkívüli hangulatát.”
Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapat mellett az Envision Virgin Racing ügyfélcsapata is – Sam Bird és Robin Frijns pilótákkal a kormány mögött – Audi e-tron FE05 versenyautókkal áll ezt követően rajthoz. Ezt a gépkocsit az Audi és technológiai partnere, a Schaeffler szövetségben hozta létre. Az angol alakulat most a csapatok versenyében második helyen áll, Frijns mindazonáltal – Párizsban megszerzett első győzelmét követően – pillanatnyilag vezeti a pilóták versenyét.