Szemkamerás kutatással vizsgálták a fiatalok vásárlási szokásait a Pécsi Tudományegyetemen

Szemkamerás kutatással vizsgálták a fiatalok vásárlási szokásait a Pécsi Tudományegyetemen

Az egyetemisták reggelizéshez elengedhetetlen árucikkek vásárlásával kapcsolatos szokásait vizsgálták szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera támogatásával a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi karán.

A kar közleményében azt írták, hogy a vizsgálatokat az intézményegységben ezelőtt létrehozott, a vásárlói magatartások kutatásával munkálkodó centrum, a „the CoRe lab” csinálta el.

A mobil szemkamerával végzett vizsgálatok eredményei kapcsán Németh Pétert, a kutatás egyik vezetőjét elevenítve közölték: fiatal koruk ellenére a vizsgált személyeknek jelentősen kardinális a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ennek megfelelően válogatták ki a megvásárolni kívánt termékeket.

Ezt támasztja alá még az is, hogy az boltok értékelésénél az első két szempont a kínálat és a minőség volt, csak harmadik helyen szerepelt az ár, így lényeges számukra, hogy melyet vesznek, az jó minőségű legyen – olvasható a kommünikében.

A kar 2020 januárjában közölte a sajtó képviselőivel, hogy A vásárlói magatartások kutatásával munkálkodó centrum kezdte meg üzemelését a Pécsi Tudományegyetemen és a „the CoRe lab” munkatársait többek között szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is támogatja.

Az eszközpark biztosítja, hogy példának okáért mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, továbbá virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások esetén.

Jelezték, hogy a szemkamerás kutatási módszer alapja az a jelenség, hogy az ember szüntelen mozgatja a szemét. Ezeket a mozgásokat a kamera rögzíti, ebből mindazonáltal több faktor kiderül, sőt még következtetni lehet továbbiakra is.

Kiemelték: a vizsgálatokban azért nyújt nagy segítséget a szemkamera, mert a vásárlói magatartásformának nagy része nem tudatos, amellett, ha valaki kezdetben próbál a kamera jelenlétére figyelni, bizonyos idő elteltével úgyszólván teljesen elfelejti a készüléket.

A kutatási módszer egy nagyáruház átrendezése esetén is hasznosulhat, mivelhogy a vásárlói attitűdöknek megfelelően történhet a polcok kialakítása – derül ki a közleményből.

mti