Az LG Electronics (LG) kiemelkedő összeget fektet a televíziós adatelemzés egyik legszámottevőbb szereplőjének számító, Alphonso nevű vállalatba, hogy a tévéipar két vezető szereplőjének technológiai és innovációs tudásának egyesítésével erősítse az LG okostévé-kínálatát. Ezzel a megközelítőleg 80 millió dolláros invesztícióval az LG az Alphonso legnagyobb részvényesévé válik, 50 százalék feletti irányító részesedéssel.
Az LG a digitális módosítási stratégiájának egyik legjelentősebb része a vásárlói trendek és gondolkodás megértése annak érdekében, hogy jobb és személyre szabottabb szolgáltatásokat nyújthasson. Az LG a szórakoztató elektronikai termékeinek széles választékán tervezi használni az Alphonso szoftverét és szolgáltatásait, köztük a cég adatelemző, médiatervező és videós AI képességeit. Az Alphonso vegyített szolgáltatásai bővítik a fogyasztók részére rendelkezésre álló funkciókat, beleértve a tartalomajánló rendszert és az LG Channels-t, vagyis az LG saját streamingszolgáltatását. Ezzel az LG televíziók és az okos tévék piaca részére egy erős, a dél-koreai társaság által tulajdonolt és üzemeltetett, eszközökön átívelő hirdetési platform jön létre, amely integrált elemzőszoftvert is magába foglal.
Az LG részesedésvásárlása az Alphonso első befektetési projektje 2017 óta, mikor is a Manifest Investment Partners 5,6 millió dollárral szállt be a vállalatba. A Szilícium-völgyi székhelyű Alphonso még mindig függetlenül üzemel ezután az aktuális márkanévvel és vezetéssel.
„Befektetésünk az Alphonso-ba a mesterséges intelligenciára, a big datára és a felhőtechnológiára fókuszáló digitális átalakulási stratégiánk kulcsfontosságú része, amely alapjaiban változtathatja meg azt, amint a fogyasztók az eszközeikkel kommunikálnak” – mondta Park Hyoung-sei, az LG szórakoztató elektronikai részlegének vezetője. „Az Alphonso televíziós adatelemzési lehetőségeivel az LG képes lesz hatékonyabban kielégíteni a fogyasztók igényeit azzal, hogy sokkal személyre szabottabb és egyedibb tartalmakat nyújt számukra.”
„Az LG és az Alphonso hasonló jövőképpel büszkélkedhet a tévés ökoszisztéma továbbfejlesztésében: modernizált szofverekkel és szolgáltatásokkal egyrészt korszerű, új felhasználói élményt, másrészt rugalmas, jövedelmező, tervezhető és mérhető reklámozást biztosítsunk a márkáknak, ügynökségeknek és televíziós műsorszolgáltatóknak” – mondta Ashish Chordia, az Alphonso alapítója és vezérigazgatója. „Az LG Electronicshoz való csatlakozás megadja vállalatunk részére az egyik vezető mindenre kiterjedő mulattató elekrtronikai gyártó támogatását, továbbá hozzáférést nyújt az összekapcsolt tévék hálózatához nemzetközileg. Maximalizálhatjuk a tévés piacra gyakorolt kölcsönös hatásunkat együttes árucikkek fejlesztésével és ez lehengerlő értéket képvisel az ökoszisztémán belül.”